Godkväll!

Idag har varit en relativt lugn dag. Började klockan 13:00 men jag var ändå ganska så trött då jag inte gick och la mig tidigt. Jag var hemma vid 20:30 och då så städade och diskade jag, det behövdes (haha)

Har planerat min semester med min chef Armin nu. Jag går på semester i september. I september ska jag olli och oscar ut och tågluffa i tre veckor, vi tänkte beta av europa. Fyy vad det ska bli roligt. Appropå semester så har jag tagit ledigt nu den 9onde mars en vecka för att åka till mor, far och bror nere i spanien. Kul att det börjar ljusna ute och att man har en massa roliga saker att se fram emot.

Blir tokig när jag går in på en matvaruaffär. Det är sådan hysteri om "gröna" eller "nyttiga" produkter, bara för att det är så så vägrar jag att köpa sådant, som att dem tillexempel tar bort vanlig ketchup för att ersätta med en sockerfri och "nyttig" produkt. Det finns så mycket hyckleri när det gäller "nyttiga" produkter (haha)


En film som måste ses är "The curious case of Benjamin Button" en av dem bättre filmer jag sätt på väldigt lång tid!
The curios case of Benjamin Button

En liten summering av filmen för er som orkar läsa;

"On the day that Hurricane Katrina hits New Orleans, elderly Daisy Williams nee Fuller is on her deathbed in a New Orleans hospital. At her side is her adult daughter, Caroline. Daisy asks Caroline to read to her aloud the diary of Daisy's lifelong friend, Benjamin Button. Benjamin's diary recounts his entire extraordinary life, the primary unusual aspect of which was his aging backwards, being born an old man who was diagnosed with several aged diseases at birth and thus given little chance of survival, but who does survive and gets younger with time. Abandoned by his biological father, Thomas Button, after Benjamin's biological mother died in childbirth, Benjamin was raised by Queenie, a black woman and caregiver at a seniors home. Daisy's grandmother was a resident at that home, which is where she first met Benjamin. Although separated through the years, Daisy and Benjamin remain in contact throughout their lives, reconnecting in their forties when in age they finally match up. Some of the revelations in Benjamin's diary are difficult for Caroline to read, especially as it relates to the time past this reconnection between Benjamin and Daisy, when Daisy gets older and Benjamin grows younger into his childhood years."

Nu ska jag lägga mig och soffan och däcka. Måste ladda batterierna för morgondagen!

God natt på er!
Robin

Kommentarer
Postat av: Mamma

Ja det skall bli såå kul att du kommer!!! Jippiiiii, liksom... =) Vi längtar alla efter dig!



Ang nyttiga produkter... haha! Du är mysig du! Det är väl BRA att dom tar bort ALLT socker från ketchupen... har ju typ varit mer socker än tomater... haha! Men jag vet att vi tänker lite olika där... well, SÅNT slipper du här iaf... tror inte "nyttighets hysterin" kommit till Espana ännu! kraam

2009-02-25 @ 09:14:46
Postat av: ALICIA - shopping & foto

så filmen var bra? har hört väldigt olika åsikter om den :)

2009-02-25 @ 09:42:46
URL: http://aliciaeriksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0